Barcelona je domaćin početnog sastanka europskog GEDIS projekta
Barcelona, 20. ožujka 2025.
Sveučilište u Barceloni (UB) bilo je domaćin pokretanja GEDIS projekta (Gender Diversity in Information Science: Challenges in Higher Education), europske inicijative usmjerene na promicanje rodne raznolikosti u podučavanju informacijskih znanosti i dokumentacije. Ovaj događaj okupio je istraživače i stručnjake iz različitih zemalja kako bi koordinirali inovativne strategije koje integriraju rodnu perspektivu u visoko obrazovanje.
Projekt surađuje s više europskih sveučilišta, uključujući Sveučilište u Barceloni (Španjolska), Sveučilište u Zadru (Hrvatska), Carinthia University (Austrija), Sveučilište u Hildesheimu (Njemačka), Šlesko sveučilište u Opavi (Češka), Sveučilište u Sarajevu (Bosna i Hercegovina) i Sveučilište u Osijeku (Hrvatska), čime se jača akademska mreža posvećena rodnoj ravnopravnosti u visokom obrazovanju.
Financiran od strane Europske unije (2024-1-ES01-KA220-HED-000246558), GEDIS ima za cilj povećati inkluzivnost u visokom obrazovanju putem analize nastavnih planova, razvoja obrazovnih alata i obuke nastavnika i knjižničara o rodnim temama.
Ključni događaj za međunarodnu suradnju
Početni sastanak (Kick-off Meeting) održan je 12., 13. i 14. ožujka 2025., označavajući službeni početak projekta. Tijekom događaja raspravljalo se o glavnim radnim paketima, uključujući:
- Upravljanje projektom: Procjena statusa projekta i koordinacija odbora.
- Inovacije u rodno inkluzivnoj nastavi: Predstavljanje Delphi studije i analiza nastavnih planova.
- Identifikacija najboljih praksi: Istraživanje digitalnih alata i metoda za rodno inkluzivnu nastavu.
- Uloga knjižničara u integraciji rodne perspektive: Razvoj akademskih resursa i specijalizirana obuka.
- Procjena utjecaja i mjerenje rezultata: Stvaranje okvira za procjenu rodne ravnopravnosti u obrazovanju.
- Diseminacija i komunikacija: Strategije komunikacije, objavljivanje materijala i organizacija promotivnih događanja.
Događaj je također uključivao posebne aktivnosti, uključujući trening sesiju o kreativnim istraživačkim metodologijama s rodnom perspektivom, koju je vodila istraživačica Helen Kara, te javnu raspravu na UB radiju, gdje su partneri projekta razgovarali o važnosti rodne raznolikosti u visokom obrazovanju.
Trajni utjecaj na visoko obrazovanje
Projekt GEDIS nastoji transformirati podučavanje informacijskih znanosti i dokumentacije integrirajući rodnu raznolikost u nastavne planove i razvijajući pristupačne alate za studente, nastavnike i knjižničare. "Rodna ravnopravnost temeljni je stup inovacija i inkluzivnosti u obrazovanju. GEDIS nastoji integrirati rodnu perspektivu u visoko obrazovanje jer osiguravanjem alata i strategija za inkluzivnost potičemo dugoročne kulturne i organizacijske promjene," izjavio je dr. Juan-José Boté, glavni istraživač projekta.
Među ključnim rezultatima projekta bit će razvoj tri obrazovna alata (toolkits) namijenjena studentima, nastavnicima i knjižničnom osoblju. Osim toga, organizirat će se ljetne škole i objaviti razni otvoreni resursi, uključujući studije slučaja i interaktivne aktivnosti, dostupne na bosanskom, katalonskom, hrvatskom, češkom, engleskom, njemačkom i španjolskom jeziku.
GEDIS doprinosi stvaranju inkluzivnijih i pravednijih sveučilišta, usklađujući se s prioritetima Europske unije u području jednakosti i inovativnog obrazovanja.
Za više informacija o projektu i budućim aktivnostima, posjetite:
https://www.ub.edu/gedis